Творча студія вихователів ГПД

Основні напрями роботи вихователя
Вихователь, який працює в групі продовженого дня, виконує відповідальні завдання та обов'язки. Керують його діяльністю директор школи й організатор позакласної( роботи. Разом з учителями вихователь вирішує складні питання навчання і виховання учнів. Водночас робота вихователя має і свої особливості. Вихователь згуртовує дітей, організовує їх життя, працю й відпочинок.
Обов'язки вихователя визначені Статутом загальноосвітнього начального закладу. На нього покладено великі обов'язки з  виховання учнів.
Свою щоденну роботу вихователь розпочинає бесідою з учителями, класними керівниками про навчання і поведінку дітей на уроках, потім ознайомлюється з класними журналами, домашніми завданнями.    
Знання вікових та індивідуальних особливостей учнів, їхніх настроїв, запитів створює передумови для успішного навчально-виховного процесу. Вихователь, який починає працювати в групі, повинен використати матеріали про індивідуальні особливості дітей, зібрані його попередниками — вчителями і вихователями.
Учні, що навчаються в групах продовженого дня, мають різну підготовку і розвиток, характер і нахили. Завдання вихователя — створити дружний і працездатний колектив, який жив би за принципом «один за всіх, усі за одного». Цього можна добитися наполегливою працею, енергією і педагогічною майстерністю. У своїй роботі вихователь спирається на актив групи,  учнівське самоврядування, батьків своїх вихованців.
         В. О. Сухомлинський вважав, що головною фігурою в школі є вихователь первинного дитячого колективу — класного колективу. Він і вчитель, що дає учням знання, і друг дітей, і керівник їх багатогранного духовного життя. Адже він забезпечує успішне навчання своїх вихованців, прищеплює їм навички самостійної роботи, разом з учителями організовує допомогу учням, які не встигають у навчанні тощо.
Домашні завдання учні груп і класів продовженого дня виконують у школі. Вихователь зобов'язаний так організувати підготовку цих завдань, щоб усі учні змогли виконати їх якісно. Щоб допомогти дітям, які не встигають у навчанні, впоратися із завданнями, вихователь повинен добре знати програми і підручники, методику викладання того чи іншого предмета, уміти організувати самостійну роботу учнів з підручниками, посібниками, наочним приладдям тощо.
Важливим обов'язком вихователя є прищеплення дітям любові до праці, почуття відповідальності. Він ознайомлює учнів з правилами поведінки в школі, домагається, щоб діти їх завжди виконували, пояснює як чергувати, доглядати за квітами, прибирати кімнати, робити ранкову гімнастику тощо.
Вихователь систематично підтримує контакти з колегами, узгоджує плани своєї роботи з планами роботи вчителів і класних керівників, періодично відвідує уроки вчителів, спостерігає, як працюють його вихованці на уроках. Педагоги разом виробляють єдині вимоги до учнів, педагогічно доцільні засоби впливу на них, створюють умови для боротьби за високу якість навчання і виховання колективу, своєчасно допомагають один одному в роботі.

ПЛАНУВАННЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ


Режим роботи ГПД
Вимоги до режиму роботи
  • Відповідність режиму віковим особливостям школярів.
  • Педагогічне забезпечення чергування режимних моментів.
  • Раціональний розподіл часу на навчання, харчування, відпочинок, позакласні і позашкільні заходи, перебування на свіжому повітрі.
  • Чітку організацію роботи дитячого колективу, єдність вимог до дітей і контроль за їх діяльністю.

Планування роботи вихователя ГПД
Методика складання плану роботи вихователя ГПД
Вимоги до плану роботи:
1.     Виховну роботу доцільно планувати з урахування? рівня знань і вихованості учнів, їх вікових інтересів.
2.     Виховні заняття готувати і проводити так, щоб забезпечити вирішення основної мети - виховання всебічно розвиненої особистості.
3.     Різноманітні заходи здійснювати в певній системі урахуванням життєвих ситуацій.
4.     Позаурочну і позашкільну роботу координувати з діяльністю вчителів, медпрацівників.
5.     Визначення педагогічної доцільності заходів, використання різноманітних форм і методів роботи.
6.     Забезпечення всіх напрямків морально-естетичного виховання.

Перелік обов'язкової ділової документації, яка ведеться в ГПД

1.     Журнал ГПД (ведення відповідних записів у даному журналі обов'язкове для кожного вихователя; директор школи або заступник по навчально-виховній роботі перевіряють правильність ведення     журналу).
2.     План       роботи вихователя (складається на півріччя, узгоджується з заступником директора навчально-виховне роботи).
3.     Щоденний робочий план.
4.     Графік зайнятості учнів у гуртках, секціях під час перебування на ГПД.
5.     Заяви батьків про зарахування до ГПД.
6.     Заяви батьків про відсутність дітей на ГПД, де вказано дату і час відсутності дитини на ГПД.


 Спортивно - оздоровча година      
            І частина. Підготовча (10 - 15 хвилин)
                           Шикування, ознайомлення зі змістом години здоров`я, різновиди ходьби,
                           повільний біг з переходом у ходьбу, рухові вправи на розвиток м`язів
                           рук і ніг.
             ІІ частина.  Основна (20-40 хвилин)
                           Рухливі ігри, естафети, спортивні розваги для дітей.
             ІІІ частина.  Заключна (5-7 хвилин)
                          Шикування, ігри низької рухливості, дихальні вправи, 
                          приведення організму в спокійний стан, підведення підсумків, організоване повернення до класу.

                                                Види прогулянок 

                                             Прогулянка - спостереження
Мета:цілеспрямоване спостереження молодших школярів (у шкільному сквері, парку) за
                * сезонними змінами в природі;
                * різними природними аномаліями (зима - немає снігу, річка не замерзла - чому?)
                * особливостями рослинного світу;
                * життя свійських і диких тварин;
                * працею і відпочинком людей.    

                                             Прогулянка - завдання  
  Мета: привітати товаришів або дорослих зі святом;
               * запросити гостей на класний або шкільний захід;
               *  надати шефську допомогу.

                                           Прогулянка - практичне завдання 
  Мета:  виконати завдання практичного спрямування, наприклад, визначити:
                * відстань;
                * розмір предмета;
                * висоту предмета;
                * колір предмета;
                * напрямок і швидкість вітру.

                                            Прогулянка - похід 
      Мета: виховувати у дітей такі якості, як швидкість, витривалість, дисципліну, уважність під час орієнтуванню на місцевості.  

                                            Прогулянка - фантазія 
Мета: викликати у дітей емоційний підйом та організувати творчу діяльність. вона повинна мати можливість:
                 * зробити замальовку;
                 * виготовити виріб із природного матеріалу;
                 * спдести вінок, кошик;
                 * скласти букет із листя, квітів, гілок;
                 * скласти казку, вірш,     розповідь.

                                             Прогулянка - практикум   
  Мета:  працювати і закріплювати життєво необхідні навички:
                  * за правилами дорожнього руху;
                  * з техніки безпеки;
                  * з трудових навичок;
                  * з орієнтування;
                  * з культури поведінки.

                                            Прогулянка - розвага 
  Мета:   організувати вільний час дітей (повеселитися, потішитися, поспівати, пожартувати, провести веселі змагання, розгадати цікаві загадки, шаради, тощо.

                                            Суспільствознавча прогулянка      
   Мета: показати дітям, як на практиці відбувається розподіл громадської праці;
               розкрити специфіку масових професій;
               розповісти про трудові й бойові традиції народу на прикладах рідного краю.

                                            Прогулянка - милування  
  Мета: забезпечити належний рівень емоційно - духовного розвитку вихованців;
             любов до природи - це міцний потік доброти, радощів життя, високих почуттів.
         (листопад, перший сніг, ожеледиця, іній, льодохід, перші струмочки, веселка, тощо)



Орієнтовні вправи для фізкультхвилинок


Пташка
Ноги разом,носки в сторону, руки по боках.На рахунок «один»підняти руки вгору й стати на носки.На рахунок «два»- в.п. Руки- як крильця у пташки,яка летить,-вгору-вниз,вгору-вниз.

Годинник

Ноги разом, руки на поясі. На рахунок «один»- голову нахилити до правого плеча,на рахунок «два»- до лівого. Як годинник- тік-так, тік-так.

М'ячик
Присісти,руки покласти на коліна. Стрибати,не випрямляючись, як маленький м'ячик,-раз,два,три,чотири…

Вітрячок
Ноги-на ширині плечей,тулуб нахилено вперед,руки розведені в сторони. «Один»-праву руку підняти вгору,а ліву-вниз,подивитися на праву руку вгору. «Два»-ліву руку підняти вгору, а праву-вниз. Подивитися на ліву руку вгору.

В.п.- сидіти на стільці,руки простягти вздовж тіла розслаблено.
1-нахил голови назад.
2-нахил голови вперед.
Вправу виконувати повільно,спину тримати рівно, голову нахиляти якнайдалі.


Орієнтовні вправи для розвитку дихання
(за рекомендацією Є.Давиденка)


1.В.п.-стати рівно,руки вниз.
1-2-руки в сторони-вдихнути.
3-4-різко обняти себе руками за плечі-видихнути
Повторити 3-4 рази.

2.В.п.-стати рівно,руки вниз.
1-2-руки в сторони-вдихнути.
3-4-присісти,обняти руками коліна-видихнути.
Повторити 3-4 рази.

3. Вдихнути широко відкритим ротом,видихнути носом. Повторити 4-5 разів.

4.Дихання через одну ніздрю:вдихнути носом-одна ніздря притиснута пальцем,видихнути ротом. Повторити 3-4 рази.


Комментариев нет:

Отправить комментарий