ВИХОВНИЙ ЗАХІД
Подорож до країни Здоров'я
(Свято)
Вікова категорія – учні початкових класів
Корнійчук О. В.,
вчитель початкових класів
Новомиргородської
ЗШ І-ІІІ ступенів № 1
Тема. Подорож
до країни Здоров'я.
Мета. Розширити знання дітей про здоров'я;
дати поняття про те, що від здоров'я кожного залежить майбутнє нації, всієї України;
формувати навички особистої
гігієни;
розвивати у дітей активну життєву
позицію, бажання бути здоровим;
виховувати санітарну культуру.
Обладнання. Карта подорожі; посилка з предметами: мило, щітка,
рушник, зубна паста, носовичок, гребінець, дзеркало; квітка-семицвітка з
порадами; костюми звіряток, Санітарії, Гігієни, Айболита.
Хід свята.
Вчитель. Доброго
здоров'я діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо
здоров'я, любі діти, в світі головне.
А здоровий і веселий – щастя не мине!
Більш як дві тисячі років існує приказка «
У здоровому тілі – здоровий дух». Бо люди давно зрозуміли наскільки важливо
піклуватися про своє тіло, щоб воно завжди було здоровим, міцним та сильним. І
сьогодні у нас незвичайне свято – свято Здоров'я. Ми поговоримо про те, як
зберегти і зміцнити здоров'я.
Сьогодні хлопчики й дівчатка
в нас буде здоров'я свято.
Щоб рости і гартуватись,
і міцніти, як броня,
треба, друзі, піклуватись
про здоров'я вам щодня.
Міцне здоров'я – це найдорожчий скарб. Чи
знаєте ви, що наше здоров'я залежить від того, як ми дбаємо про нього щодня.
Міцне здоров'я – це, передусім, свіже повітря, фізкультура, спорт, особиста
гігієна, правильне харчування.
1. Зрозуміло, всім відомо,
що
приємно буть здоровим,
тільки
треба знати,
як
здоровим стати.
2. Хочеш
буть здоровим, дужим?
Ось
що пам'ятай, мій друже:
овочі,
корисна їжа,
чистота,
повітря свіже,
рух,
зарядка і режим
хай
стануть правилом твоїм!
В народі кажуть: «Немає щастя без
здоров'я». Отже, щоб бути щасливим, потрібно дбати про своє здоров'я.
(Сидить
засмучена дівчинка. Поряд стоїть сумний хлопчик).
Дівчинка.
Ой,
немає сили!
І
світ мені немилий.
Що ж
мені робити?
Як
же далі жити?
Хлопчик.
Все
болить у мене...
Шкіра
вже зелена.
Я не
хочу грати.
Буду
весь час спати...
Дівчинка.
Все
мене дратує.
Настрій
мій руйнує.
Що ж
мені робити?
Як
же далі жити?
Хлопчик.
Хто
ж мені вже допоможе?
Більше
я терпіть не можу.
Лікарю,
рятуйте!
Здоров'я
подаруйте!
Лікар.
Чую-чую!
Не шуміть!
Що
там трапилось, кажіть!
Дівчинка.
Я не
знаю, що казати...
Я не
хочу більше грати,
Бо у
мене все болить
І
ніщо не веселить.
(Лікар
слухає хворих).
Лікар.
Так,
так, так!
Оце
так, так!
Що ж
ви, діти, наробили?
Так
себе занапастили!
Діти (разом).
Лікарю!
Врятуйте!
Здоров'я
подаруйте!
Лікар.
Любі
діти! Це не так!
Лікувати
я мастак,
Та
здоров'я не дарую,
Та
не плачте ви! Врятую!
Нате
вам цю карту.
Не
звертайте ви з маршруту!
Плакати
не варто,
Хоч
і буде скрутно.
Вчитель. Отже, ми
відправляємось у подорож до країни Здоров'я. Під час нашої подорожі ми будемо
робити зупинки на станціях і в містах. Кожна зупинка подарує нам зустрічі з
казковими героями й цікаві завдання.
Вмощуйтесь зручненько на
своїх місцях. А нашим капітаном буде лікар Айболить. У нього є до вас поради, як
піклуватися про себе.
Лікар Айболить.
Друже, щоб здоровим
бути, треба навички здобути.
Про здоров'я
піклуватись: перш за все – не лінуватись.
І здружитися зі спортом,
рідко ласувати тортом.
Воду крижану не пити і
ніколи не палити.
Щоб знешкодити мікроби, руки мий
щоразу чисто.
Не забудь щоденно їсти
овочі та фрукти різні –
всі вони тобі корисні. Вранці й ввечері,
мій любий, завжди – завжди
чисти зуби.
Отже, будьте уважні під
час подорожі. В дорогу!
Вчитель. Наша перша зупинка – станція
Бруднуль і Плямок. Вони не вмиваються, не чистять зуби, не слідкують за
чистотою у своїх кімнатах. Нігті у них чорні і не обрізані. Вони не чистять своє
взуття, не слідкують за одягом і ходять патлатими.
Там живе дівчинка Плямка.
Шапочка у глині, сажа на
коліні,
пальчики зелені, плаття
у смажені.
Вся замурзана, брудна,
неохайна дуже,
подивіться: ось вона
впала у калюжу.
Плямка.
Не вмивайтеся ніколи і не мийте
навіть рук.
Не потрібне це заняття, не вартує
скільки мук.
Знов замурзаються руки, шия, вуха,
все у вас,
То навіщо сили тратить і даремно
гаять час?
Стригтися також не варто, та й резону
в тім нема,
Бо однаково на старість облисіє
голова.
― Там живе хлопчик Бруднуля.
Бруднуля.
– І
руки брудні, і щоки мурзаті.
– Це
просто я мило віддав Поросяті
– Чого
в чорнилі руки, Ваню?
– Це
в нас було чистописання!
– А
на щоках чому чорнило?
– Бо
руками щоки мив я!
Черевики
повтікали,
куртка з ними за поріг.
Сумка, зошити й підручник –
їх спіймати я не зміг.
― Діти, а чому всі речі
повтікали від Бруднулі? (Відповіді дітей).
― «Де бруд, там і
хвороба», – говорить народна мудрість. Тому треба завжди намагатися
чистим і охайним, тобто дотримуватися правил санітарії та гігієни. А ось і
вони.
Санітарія та Гігієна (разом)
Я – Санітарія, а я – Гігієна.
З мікробами боремось ми недаремно.
З нами будете дружити –
Менше будете хворіти.
Санітарія.
Буде все у вас боліти, як нічого не
робити.
Буде світ тоді немилий, і не буде в
діток сили,
коли рук своїх не мити і брудну
водичку пити,
їсти овочі немиті, ось таким брудним
ходити.
Гігієна.
Буде все у вас боліти, як зарядку не
робити,
будете тоді маленькі, безсилі і
слабенькі.
А коли немає сили, світ тобі стає
немилим.
А таким ходить не стид? Ви погляньте
на цей вид!
Пісня «Хлопчик Замазура»
Перегляд мультфільму «Мило і мікроб»
― А Мийдодир не любить таких неохайних малят,
тому він просив їм передати посилку з загадками і відгадками. А якщо ви
відгадаєте всі загадки, станція Бруднуль і Плямок стане чистою. Спробуємо?
1. Гарне я і запашне, роботяще змалку.
Люблять
всі чомусь мене вдень і на світанку.
Кажуть,
я даю красу, і здоров'я, й силу,
Чистоту
у дім несу, звуть мене всі... (мило).
2. Я
– невтомна трудівниця, мені вірять люди.
Хто зі
мною поведеться – той здоровий буде.
Буде
часто усміхатись білими зубами.
Мене
знає вся малеча і бабусі, й мами.
Чистоту
тримаю в домі, справу знаю чітко,
Вам
ім'я моє знайоме, бо зубна я ... (щітка).
3. Я – м'якенька
полотнинка, випрана дбайливо.
Не
серветка, не хустинка, знаю своє діло.
Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво,
Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.
Я не гість – хазяїн в домі, і лежати я не
звик.
Вам ім'я моє відомо, пригадайте, я – ... (рушник).
4. Маю
вигляд я і смак – можеш подивиться,
І без
мене вам ніяк всім не обійтися.
Я не
страва, не напій, та в роботі часто.
З
милом, щіткою дружу. Ім'я моє ... (паста).
5. Ліг в кишеню і вартую.
Плаксі,
реві та бруднулі
Витру
вранці струмки сліз,
Не
забуду і про ніс. (Носовичок).
6. Білих тридцять зубчиків
Для
кучерів і чубчиків.
По голівці ходять,
Волосся в порядок приводять. (Гребінець).
7. Біле, як сніг,
хто подивиться – видно всіх. (Дзеркало).
Вчитель. Молодці, ви відгадали
загадки Мийдодира. А посилку з предметами-відгадками передамо Плямці й
Бруднулі. З їх допомогою вони перетворять свою станцію на чисту й охайну.
Я знаю,
що всім вам подобаються білі, здорові й міцні зуби, гарна посмішка, густе,
красиве волосся, охайний, випраний і випрасуваний, чистенький одяг. Але для
цього треба щодня чистити зуби, вмиватися, розчісувати волосся, чистити
взуття... І привчати себе до цього треба змалку. Заважати вам у цьому може лише
лінь. Треба навчитися переборювати свої лінощі.
Лікар Айболить. А ми опинилися у місті Лінивому. Це наша
наступна зупинка. Ось послухайте, як живуть люди в цьому місті.
1. Дзвенить за вікнами трамвай:
Вставай,
вставай, вставай!
У хаті
- метушня.
Сестра
гукає: «Де пальто?»
А де
пальто - не
зна ніхто.
Отак у
нас щодня.
2.
Шука портфеля
старший брат,
Сорочечку
- середній
брат,
Штанці - молодший.
А я
згубила черевик
І
олівець раптово зник.
Шукаю
все підряд.
3.
Пальто знайшли ми
у кутку,
Портфель
- в
садочку на бузку,
Ну а
штанців нема.
Коли
дивлюся - ось
вони,
Лежать
під лавкою штани,
На них
Мурко дріма.
4.
Дев'ята б'є. Ну
так і є.
Спізнились
на урок.
Порозмовлявши
віч-на-віч,
На
місце класти кожну річ
Даєм
собі зарок.
5.
А зранку знов
лунає крик:
«Де
мій портфель? Де черевик?»
І знову метушня.
І
тільки чути: де та де?
І хата
обертом іде.
Отак у
нас щодня.
― Діти, а у вас не буває такого? Що ви порадите жителям цього міста?
Кожній речі своє місце.
― А лікар Айболить приготував їм подарунок
– чарівну квітку-семицвітку.
Поради на квітці (на кожній пелюстці):
1.
Жити в чистоті.
2.
Дотримуватися режиму дня.
3.
Робити зарядку.
4.
Займатися спортом.
5.
Правильно харчуватися.
6.
Частіше гуляти на свіжому повітрі.
7. Позбутися шкідливих звичок.
Діти: Дякуємо! Ми будемо виконувати ці поради і неодмінно
станемо кращими і організованими.
Вчитель. А зараз ми з вами
прибуваємо на станцію, яка подарує вам здоров'я, силу та красу.
Лікар Айболить. Станція Спортивна.
Хлопчик-спортсмен.
Щоб здоровим, сильним бути,
треба нам про сум забути.
Спортом треба вам займатись
і частіше усміхатись.
Бо усміхнена людина –
це здоров'я половина!
Щоб здорове було тіло,
встань і враз берись за діло
та зарядкою займайся
і водою обливайся.
А щоб дух здоровий мати
треба добрим в світі стати!
― А ось і мої друзі.
Мишка.
Мишенятко встало зранку
розім'ятись до сніданку.
Йшло під гірку, бігло з гірки,
та й вернулося до нірки.
Сорока.
Уяви собі, що ти
не боїшся висоти!
І крильцями, а не руками,
помахай, лети до мами.
А тепер лети до тата
і навчи його літати.
Ведмідь.
Я - ведмідь! Міцний аж жах!
Сила вся моя в руках.
Тож подушку, мов боксер,
побоксуємо тепер.
Лисиця.
Довгий хвіст у лисеняти,
пишний хвіст у лисеняти.
Щоб той хвостик роздивитись,
треба добре покрутитись.
Бджілка.
Не кусайся, бджоленя,
а малину пошукай.
Набери її у кошик,
ще й мені в долоню трошки.
Білка.
Я веселе білченя
і стрибаю по півдня.
З килимка на килимок.
Стриб, стриб, стриб
та скок,
скок, скок.
Лікар Айболить. Діти, беріть приклад з наших звіряток, кожного
ранку робіть зарядку. Будьте здоровими, міцними і бадьорими.
Пісня «Ранкова гімнастика»
Лікар Айболить. А наша подорож продовжується. Перед нами місто Режим
Дня. Діти цього міста все встигають, вони завжди охайні та веселі. Ось послухайте.
Пісня «Ми дружимо з
Мийдодиром».
Вчитель. Жителі цього міста
пропонують вам пограти в гру, яка називається
«9
правил». Це ті правила, які ви маєте виконувати щодня.
Хто уважний і хоче бути здоровим, легко вгадає потрібне слово.
1. Як прокинувся - вставай,
ліні волі ... (не давай).
2. Квіточку
роса умила,
а тебе умиє...(мило).
3. І
дивись, не барись,
В школу швидко, швидко ... (мчись).
4. Але
й тут не поспішай,
подивись спочатку,
чи нічого не забув,
чи в портфелі все в ... (порядку)
5. Не
коси в кишені жуйки,
крейду, яблука і булки,
кнопки, цвяхи, сірники,
а носи ... (носовички).
6. В
школі, класі не брудни,
сміття бачиш – … (підніми).
7. Будь
охайним завжди сам,
Уникай дірок і... (плям).
8.
Вдома близьким не груби,
Менших захищай ... (завжди).
9. Щоб тобою всі пишались,
Перехожі оглядались,
Так роби, щоб люди звикли:
Ти в усьому завжди... (приклад).
Лікар Айболить. І
ось, друзі, ми з вами в'їжджаємо у країну Здоров'я. Тут
чисті вулиці. По тротуарах йдуть чисті, красиві й веселі діти. Вони знають
багато прислів'їв про здоров'я і вас хочуть навчити.
1.
Чистота – запорука
здоров'я.
2.
В здоровому тілі – здоровий
дух.
3.
Чиста вода – для
хвороби біда.
4.
Як про здоров'я дбаєш
– так і маєш.
5. У чепурній оселі й життя
веселе.
6.
Найбільше багатство – здоров'я.
7.
Хвороба з брудом у
дружбі.
Вчитель. А які прислів'я про здоров'я знаєте ви?
― Діти, щоб жити у країні Здоров'я, треба обов'язково
мати деякі речі. Я впевнена, що вони у вас є.
• Коли люди чхають, мною шлях мікробам
закривають.
• Що дістане зубами потилицю?
• Коли пінюсь – на бруд я злюсь.
• Ворсинок я багато маю, про білизну зубів я
дбаю.
― Щоб бути здоровими, треба
займатися фізкультурою і фізичною працею, треба дотримуватися режиму дня,
повноцінно і правильно харчуватися і ще багато всього іншого. Тож послухаймо
правила прості, що за змістом – золоті.
3. Щоб міцне здоров'я мати,
Треба добре-добре
знати
Дітям правила прості,
що за змістом – золоті.
4. Щоб нічого не боліло,
Полюбити треба мило!
Часто й чисто руки мити
Та охайному ходити.
5. Щоб здорові зубки мати,
Слід
про них щоденно дбати
Чистить, ротик полоскати,
А твердого не кусати.
6. Овочі та фрукти мити,
Щоб ніколи не хворіти.
Бо мікроби щохвилини
Так і липнуть до людини!
7. Тай волосся
причесати,
Щоб
красивий вигляд мати.
А в
кишені кожну днинку
Носову
носи хустинку.
8. Щоб здоровим довго жити,
Воду слід усім любити,
Мило, пасту, гребінець –
Будеш справжній молодець.
9. Є для ігор місць чимало:
Двір, майданчик, парк і сад.
Тож не грайтесь де попало –
Все тоді піде на лад.
10. Правила дорожні
знайте,
По дорозі не біжіть.
Від дороги далі грайте –
Будете в безпеці жить.
11. Мити рук не забувайте,
Ноги мийте кожен раз.
Спати в ліжечко лягайте
Строго в визначений час.
12. Є ще слово невеличке
І приємно так звучить.
Це хороше слово – звичка.
Нам без звичок не прожить!
13. Є погані звички й
гарні.
Хай погані йдуть від нас!
А хороші звички, славні
Набувайте, в добрий час!
Вчитель. Діти, назвіть погані звички, які шкодять
здоров'ю. Чому їх не треба набувати?
― А тепер назвіть хороші звички, які
допомагають зберегти здоров'я.
― Щоб перевірити, чи все ви запам'ятали, я
пропоную зіграти ще в одну гру – «Шкідливо і корисно». Слухайте те, що я
казатиму, і якщо це корисно – плесніть у
долоньки, якщо ні – не плескайте.
• Щодня в ранці робити зарядку і приймати
холодний душ.
• Лягати спати пізно ввечері, а вранці довго
ніжитися у ліжку.
• Інколи
чистити зуби.
• Бути охайним і акуратним.
• Відпочивати на свіжому повітрі.
• Переглядати усі телепередачі на всіх
каналах.
• Займатися фізкультурою і спортом.
• Надзвичайно полюбляти цукерки, торти і
тістечка.
• Ходити з батьками в походи, працювати разом.
• Розмовляти
під час їжі.
• Мити овочі і фрукти перед вживанням.
Лікар
Айболить. Отже, за власним бажанням ви стали жителями країни
Здоров'я. Вітаю вас! І вам слід пам'ятати, що найбільше багатство в людини –
це
здоров'я.
Вчитель. Дорогі діти! Робіть кожного ранку зарядку,
вмивайтесь, чистіть зуби, стежте за чистотою свого тіла. Давайте хором прочитаємо правило: Твоє
здоров 'я в твоїх руках.
Пісня «Про здоров’я».
14. Весело у світ дивіться,
Сум
від себе проженіть.
Встали рано – усміхніться
Й
з радістю весь день живіть!
15. Усмішка, неначе сонце,
Світло і тепло дає.
Як загляне у віконце,
Зразу радісно стає.
16. Той здоровий, хто сміється,
Бо нічого не болить.
Все йому в житті вдається
І чудова кожна мить.
17. Гарна думка серце гріє,
І чарівним все стає.
Доброта зцілити вміє
І здоров'ячко дає.
18. Будьте всі зорові діти,
З усмішкою в світ ідіть.
Хай вам щиро сонце світить,
Всі здоровими ростіть!
Вчитель. Доброта, любов, хороше ставлення до всіх людей,
усмішка і весела вдача – це, й справді, половина здоров'я. Така людина зігріває
всіх навколо себе, дає позитивний заряд на цілий день, піднімає всім настрій. А
хороший настрій – це запорука доброї роботи, удачі.
19. Хочем ми усім сказати,
Що здоров'я краще мати,
Аніж хворому ходити,
Й світ чарівний не любити!
20. Бо любов, здоров'я, сила
Нам дають чарівні крила.
Ще дають саме життя
І несуть у майбуття.
21. То чому ж не порадіти?
Ми ростемо наче квіти,
В колі дружної родини.
Ми - майбутнє України!
22. Найбільше багатство здоров'я людини,
А люди здорові - багатство країни!
А будуть здоровими діти рости,
То буде країна багатством цвісти!
Пісня-ролик «Я веду здоровый образ жизни»
(Під час виконання пісні дівчатка танцюють танок, у руках тримають
повітряні кульки з літерами, з яких складається слово «Здоров’я» )
23. Будьте здоровими,
Будьте
щасливими,
Будьте
розумними,
Будьте
красивими!
24. Хай наші кульки
Несуть
щирі вітання.
Хай
збудуться всі
Ваші
бажання.
25. Хай ця кулька повітряна
Торкнеться
до дитини.
Хай
буде здоров'я з вами
Кожної
днини.
Всі. Здоров'я — це сила!
Здоров'я
— це клас!
Хай
буде здоров'я
У
вас і у нас!
Комментариев нет:
Отправить комментарий